Duurzaamheid

De 7 V's - De werkwaarden van Van der Valk Hotel Venlo

1. Onze gasten onverwacht VERBLIJDEN – VERRASSEND VAN DER VALK HOTEL VENLO
Of liever gezegd, blijven verrassen zodat ons hotel nooit verveelt. Eenmalige gasten geven we een ervaring die ze nooit meer vergeten. Maar ook gasten die ons vaker bezoeken doen we iedere keer weer versteld staan. Ons hotel is trendy en doet expositie-achtig aan. Je wordt overal aan het denken gezet. Ook als je voor de 25e keer ons hotel bezoekt ervaar je iets wat je thuis verder wilt vertellen.

Ons team is tot in de puntjes voorbereid op de komst van iedere gast. We springen daarom gemakkelijk in op persoonlijke voorkeuren van gasten, komen achter onze desk vandaan als dat mogelijk is en zorgen daarmee voor een hartelijk en warm welkom. Iedere dag weer. Pro-actief en gastvrij.

We bereiden de mooiste lokale én wereldgerechten, maar vergeten ook onze Valk roots niet. Onze koks zijn niet langer onzichtbaar, maar vormen het hart van onze restaurantruimtes. Ze hebben de vrije hand en verrassen gasten dagelijks met verfrissende ideeën. In onze riante open keuken stralen we uit dat we passie voor ons vak hebben. Een ‘chefs table’ is bij ons geen uitzondering. We zoeken juist de interactie op met onze gasten. Onze chef en zijn team koken niet alleen voortreffelijk, als het moment het toelaat lichten ze met plezier hun keuzes aan tafel toe.

2. Continu streven naar VERNIEUWING – VOORUITSTREVEND VAN DER VALK HOTEL VENLO
Ons hotel is voorzien van de meest moderne faciliteiten en ademt één en al inspiratie uit. Maar de vernieuwing gaat natuurlijk veel verder dan dat. We benaderen al onze gasten als familie. Onze housekeeping team speelt daar ook een cruciale rol in. We ‘verrassen’ onze gasten niet alleen met een brandschone kamer en een handgeschreven briefje. 

Bovendien zorgen we er via onze online gasteninformatie voor dat onze gasten ons 24 uur per dag snel en efficiënt kunnen bereiken. Zonder (telefonische) wachtrijen, zonder moeilijke websites, zonder onnodige kosten. Helemaal gericht op snelle en doeltreffende informatievoorziening.

3. Een VEELOMVATTEND aanbod – VEELZIJDIG VAN DER VALK HOTEL VENLO
Wie je ook bent, hoe oud je ook bent. Bij Van der Valk kan alles. Niet letterlijk natuurlijk, maar onze gasten moeten dat wel zo voelen. Dat is altijd al zo geweest en daar zijn we groot mee geworden. En wij gaan daar in Venlo een schepje bovenop doen. Nee is dan ook nooit een antwoord, tenzij er een komma volgt en er een alternatief geboden wordt. We zijn er voor jong en oud, eenmalige en vaste gast, zakelijk en leisure, man en vrouw, Nederlander en wereldburger, gemakkelijke en veeleisende gast. In ons aanbod houden we daar rekening mee. 

4. DUURZAME en weloverwogen beslissingen – VERANTWOORD VAN DER VALK HOTEL VENLO
Ons hotel is zoveel mogelijk gebouwd volgens de cradle to cradle principes. We zorgen er bovendien voor dat ons hotel toekomstbestendig is als het gaat om circulariteit.

Maar dat is een gegeven en wij gaan iedere dag veel meer doen dan dat. We bereiden onze gerechten met verse streekproducten. Direct van het land bij de gast op het bord. We vinden duurzaamheid niet alleen belangrijk, maar handelen er ook naar. Iedere afdeling speelt daar een cruciale rol in en vertelt zijn verhaal. Dat doen we intern, door er maandelijks met elkaar over te brainstormen. Maar dat doen we zeker ook door in iedere afdeling ons duurzame verhaal te vertellen aan onze gasten. We laten zien dat we alleen maar schoonmaken met biologisch afbreekbare materialen, we printen “bijna” niets meer en doen “bijna” alles digitaal, duurzame en gecertificeerde producten hebben de voorkeur. Verder stimuleren we onze gasten om elektrisch te rijden met onze laadpalen op het parkeerterrein en hebben we een aantrekkelijk aanbod van huurfietsen en e-scooters waarmee onze gasten de schitterende groene omgeving van deze regio kunnen verkennen. Al onze toekomstige beslissingen en aankopen zullen vanuit een duurzaam oogpunt en weloverwogen zijn.

5. Een VROLIJK en VRIJ gevoel voor onze gasten – VRIENDELIJK VAN DER VALK  HOTEL VENLO
We zijn warm en gastvrij naar onze gasten, onze leveranciers én naar elkaar. Iedereen voelt zich hier daarom vrij en thuis. En mocht er een keer toch iets mis gaan? Dan lossen we het altijd op zo’n manier op dat onze gasten achteraf niet eens meer iets negatiefs herinneren. Sterker nog; we lossen het op zo’n manier dat ze hun vrienden, familie en collega’s er na afloop uitgebreid en positief over vertellen.

We blijven daarbij niet hangen in regels en procedures. Die zijn er namelijk om houvast en structuur te bieden, maar ook om er als dat nodig is van af te wijken.

6. VOL leven en energie – VITAAL VAN DER VALK HOTEL VENLO
Iedereen die werkt bij Hotel Venlo heeft er zin in en barst van de energie. Dat werkt aanstekelijk! Niet alleen richting onze gasten, maar ook binnen onze teams zelf. Zo krijgen onze medewerkers dagelijks verse en gezonde voeding aangeboden en hebben ze o.a. de mogelijkheid tot gratis fitness. Een fitte werknemer zorgt nóg beter voor onze gasten. En dat voelt goed! De pauzeruimtes bieden volop mogelijkheden om even te ontspannen, een potje tafelvoetbal/pingpong te spelen of een zelfgemaakte smoothie voor wat extra energie te maken. Je kunt er zelfs kiezen voor een powernap in een van de hangmatten!

Uiteraard zorgen we ook voor vitale gasten. Dat merk je in het ontbijtassortiment, in de fitness- en wellness ruimtes, in de hoeveelheid daglicht en frisse lucht in de vergaderruimtes. Je merkt het eigenlijk overal!

­7. VERSTAND van ons vak – VAKKUNDIG VAN DER VALK HOTEL VENLO
Een medewerker van Hotel Venlo verstaat zijn vak. Of is er actief mee bezig om dat vak zich eigen te maken Zo lang er maar passie achter zit. Onze mensen weten waar we voor staan, kennen onze visie en weten dat ook uit te dragen. Daar blijven we iedere dag aan werken. We zorgen ervoor dat iedere afdeling minimaal eenmaal per jaar een teambuildingsactiviteit organiseert. En we faciliteren cursussen en trainingen indien daar behoefte aan is.

De kennis die we op doen houden we niet voor ons zelf maar delen we zoveel mogelijk met onze gasten. Want we zijn trots op ons vak en stralen dat uit. Omdat we onze kennis graag direct toetsen bieden we gasten de mogelijkheid om ons al tijdens hun verblijf te beoordelen. Zo kunnen we bovendien nog zaken verbeteren voordat het te laat is. Want verstand van ons vak betekent ook toe kunnen geven dat er iets is misgegaan en direct daar naar handelen.

Alleen zo waarderen onze gasten ons met een gemiddelde van een 9 of hoger en komt men graag terug. Medewerkers zijn belangrijk, maar goede medewerkers maken het verschil!